Als je een bedenking, vraag of ongenoegen hebt, kan je altijd terecht bij de leefgroepbegeleiding of contextbegeleiders.
Als je een klacht hebt, kan je dit ook melden. Een klacht betekent dat je echt niet blij bent met hoe wij iets hebben gedaan of met het gedrag van iemand die hier werkt. Je wilt dan dat we dit goed onderzoeken en een gepaste oplossing zoeken. We nemen elke klacht serieus en behandelen deze objectief en neutraal volgens de klachtenprocedure.
Medewerkers zijn tijdens de werkuren bereikbaar op
03 482 10 71
Ballaarweg 1,
2590 Berlaar
of plaats de brief in de KOCI-bus
Geef je jouw contactgegevens door, dan neemt een medewerker binnen 2 werkdagen contact met je op om te luisteren naar jouw klacht en een klachtenformulier in te vullen. Als je liever geen contactgegevens doorgeeft, kan je op de website anoniem een klachtenformulier invullen of een anonieme brief in de KOCI-bus plaatsen.
Het klachtenformulier komt steeds bij een leidinggevende terecht, die de klacht zal behandelen. Deze klachtenbehandelaar neemt binnen 5 werkdagen contact met je op. Je krijgt een ontvangstbewijs dat de klacht werd geregistreerd. De klachtenbehandelaar probeert de klacht goed te begrijpen, eventueel met aanvullende informatie en onderzoekt het probleem. Binnen de 15 werkdagen wordt er met jou contact opgenomen om te bespreken wat er verder gaat gebeuren en ook hoe je hiervan op de hoogte wordt gehouden. Als je dat fijn vindt, kun je tijdens dit proces hulp krijgen van een steunfiguur. Bespreek dat met degene die de klacht behandelt. Samen kunnen we besluiten wanneer en of een klacht kan worden afgerond.
We vinden het belangrijk om goed naar klachten te luisteren. Zo kunnen we leren en beter worden in wat we doen. Onze eerste keuze is steeds te zoeken hoe we samen het probleem kunnen oplossen. Maar je kan ook contact opnemen met ‘Opgroeien’ of het ‘Kinderrechtencommissariaat’.